ANALÝZA KONDICE A OPTIMALIZACE STRAVOVACÍCH NÁVYKŮ

POZNEJTE SAMI SEBE A MĚJTE SE RÁDI

Zjistíme skladbu vašeho těla pomocí bioimpedanční analýzy, biorezonanční metodou vám nastíníme možné chybějící vitamíny a minerály a posoudíme stav vašeho kardiovaskulárního systému za přispění fotopletysmografie. Poté rozebereme váš jídelníček, posvítíme si na aktuální šablony vašich pohybových aktivit a zhodnotíme vaše zatížení stresem

V souladu s výsledky těchto rozborů vám pak doporučíme co jíst, kdy jíst, kdy nejíst, jak se hýbat, případně se s vámi podělíme o další potřebné poznatky. Budete se pak těšit na jídlo i na pohyb. Budete mít dobrý pocit při jídle i po něm, aniž byste se po dojedení cítili provinile.
Dodržování navržených doporučení vám může pomoci vést déle aktivní život a déle se udržet v tělesné i duševní rovnováze.
Rádi vás budeme na této cestě doprovázet a poskytovat vám oporu.

Podrobnější informace níže.

Každý z nás má v těle určité množství vody, tuku a svalové hmoty. Pokud víte v jakém poměru se tyto složky ve vašem organismu aktuálně nacházejí, můžete si poměrně přesně stanovit startovací čáru, ze které vyrazíte vstříc optimálnímu poměru těchto složek. Nám tím odkryjete možnosti, jak vám poskytnout ještě lepší podporu a také pro vás budeme moci v tomto směru ostřeji načrtnout virtuální mantinely, které vám pomohou nezabloudit v džungli zavádějících reklam a pseudovědeckých informací vyvolávajících v nás nadměrné pochybnosti o našem těle,
o naší vůli a o našich schopnostech a nutících nás dělat rozhodnutí, která ani nejsou naše.

Proč hlavně byste se měli snažit snížit procento tuku a zvýšit procento svalové hmoty?

  • Snížíte rizika onemocnění různými chorobami (kardiovaskulární, chronické onemocnění ledvin apod.)
  • Můžete zvýšit svoji kondici
  • Můžete zhubnout
  • Může se zlepšit vaše schopnost se soustředit
  • Vaše paměť může dosáhnout vyšší úrovně
  • Můžete být méně unavení atd.

Bioimpedanční analýza a související antropometrická měření (BIA) vám právě tento poměr vody, tuku a svalové hmoty v těle odhalí. Není však nejdůležitější zjistit tyto hodnoty a v tabulce si najít, jestli jste v normálu. Podstatné pro vývoj vašeho zdraví je v první řadě vědět, jak tyto výsledky mohou z dlouhodobého hlediska negativně ovlivnit činnost jednotlivých orgánů a organismu jako celku. V druhé řadě pak, jaké postupy v rámci vašeho stravování a celkově životního stylu zvolit, abyste snížili rizika onemocnění, úrazů a předčasného stárnutí. V tomto směru pro vás učiníme vše, co bude v našich silách v rámci následných konzultací.

Náš organismus také potřebuje pro svoji správnou funkci mikronutrienty (vitamíny, minerály) a na druhou stranu je nutné podporovat přirozené procesy v těle, které mu pomáhají se účinně zbavovat nežádoucích látek (těžké kovy, toxiny apod.).

Zda máte dostatečnou hladinu mikronutrientů nebo příliš vysokou hladinu toxinů či těžkých kovů vám může napovědět přístroj na bázi bio rezonance (BRA).

V ČR nejvíce lidí umírá na kardiovaskulární onemocnění. Proto bychom měli mít včas maximum informací o tom, v jakém stavu se nachází náš kardiovaskulární systém a zda je potřeba podniknout kroky k nápravě změnou stravy a životního stylu nebo navštívit lékaře/specialistu. Základní přehled o stavu vašich cév (AS) vám může pomoci získat přístroj, který snímá tlakovou vlnu, tvořenou při každém stahu srdce. Dle výrobce tak dokáže až několik let dopředu upozornit na možná rizika.

Všechna měření jsou neinvazivní, bezpečná a bezbolestná.

Ceník:

Vstupní konzultace (všechna měření + portfolio potravin) 1700 Kč
Jednotlivá měření 400 Kč
Dvojice měření 700 Kč
Všechna měření 900 Kč
Každá započatá hodina konzultace 400 Kč
Každá započatá hodina telefonické konzultace 300 Kč
Portfolio potravin + následná konzultace 1000 Kč
Sestavení jídelníčku + následná konzultace 2400 Kč

Pro členy Finclubu 50 % sleva.

Kompletní ceník služeb ke stažení (zde najdete všechny položky včetně všech zvýhodněných balíčků a předplatného)
Ceník osobních tréninků a kondičního cvičení

Pravidelně také spolupracujeme s odborníky z naší centrály v Českém Těšíně a vyhlašujeme termíny měření například osteoporózy přes patní kost. Určitě stojí za to nahlédnout i na podrobnější informace o produktech s měřením úzce souvisejících. Dále vám můžeme taktéž zprostředkovat měření pro určení srdečně-cévního rizika z kapilární krve. Pozvánku na tato měření obdržíte včas do vaší e-mailové schránky.

ROZBOR JÍDELNÍČKU A POHYBOVÝCH AKTIVIT

Pro rozbor jídelníčku a pohybových aktivit je třeba:

  • Zapisovat po sedm dní, kolik čeho a kdy sníte a vypijete.
  • Zaznamenávat pocit z jednotlivých jídel a jak dlouho jste jedli.
  • Monitorovat, jaké vykonáváte v tomto období pohybové aktivity.
  • Uvést případně užívané doplňky stravy a léky.
  • Posoudit individuálně vnímanou míru stresu v daný den.
  • Spočítat, kolik jste toho v noci naspali.

Napište každou konzumaci čehokoli a každou pohybovou aktivitu, která podle vás stojí za zmínku. Můžete začít od jakého dne chcete, nemusí to být vyloženě od pondělka do neděle. Uveďte prosím seznam případných užívaných léků včetně důvodů jejich užívání a označte, které z nich máte předepsané vaším lékařem.
Získané informace o pohybových aktivitách pak můžu eventuálně předat mé kolegyni, která se postará o jejich optimální vyladění, abyste se hýbali dostatečně, ale na druhou stranu se zbytečně nehuntovali...(neničili :))

Velice důležité je zapisovat jídelníček, když jste v běžném stravovacím režimu. Vyhněte se zápisu ve dnech, které jsou pro vás z hlediska stravy neobvyklé!

Aby bylo možné co nejkomplexněji posoudit vaše výživové návyky, figurují ve formuláři také pole "pocit" a "trvání". Pocit vyhodnocujte v průběhu jídla, těsně po jídle a pokud se cítíte druhý den neobyčejně špatně nebo dobře, můžete to do předchozího dne dopsat, pokud se domníváte, že to má souvislost s tím, co jste snědli. Pro rozlišení pocitů stačí trojice stavů: Dobrý, neutrální, špatný. Pokud budete mít potřebu to ještě podrobněji specifikovat, nechám volné pole vaší kreativitě.
Do sloupečku čas zapište prosím alespoň čas konzumace prvního a posledního jídla v daném dni. Je to velmi důležitý údaj pro další doporučení.
Co se týká doby trvání, napište zhruba čas v minutách od prvního do posledního sousta. Můžete použít stopky na mobilu, ale není to samozřejmě soutěž o nejrychlejší jídlo. Spíše naopak.
U míry vnímaného stresu si pro začátek vystačíme opět se stupnicí třech stavů: Mírný, střední a vysoký. Počet hodin spánku je velmi důležitý údaj, proto jej nepodceňujte a počítejte poctivě.

Výstupem tohoto rozboru není exaktní jídelníček. Je to vyhodnocení současného stavu, které pak slouží jako vstup do další případné etapy cesty k vašemu zdravějšímu stravování. Pokud mi napíšete i podrobnější recept vašich jídel, budete vědět, kolik mají jednotlivé porce zhruba kalorií a makronutrientů (sacharidy, tuky, bílkoviny). Mohu vám také tyto recepty upravit pro zvýšení jejich výživové "hustoty". Pokud si však budete přesný jídelníček na úrovni ingrediencí jednotlivých jídel přát, rád vám vyhovím.

Po rozboru tak budete vědět například:

  • Kolik kalorií zhruba denně konzumujete.
  • Jaký je přibližný poměr cukrů, tuků a bílkovin (proteinů) ve vaší stravě.
  • Jestli nejíte obecně příliš málo tzn. zda není váš kalorický příjem dlouhodobě příliš nízký.
  • Navíc pravděpodobně zjistíte už jen v rámci samotného procesu monitorování aktivit, že sami sebe lépe poznáváte a dokážete se lépe kontrolovat.

Pokud se vám nechce zapisovat týdenní jídelníček, můžete se stavět na konzultaci ohledně tzv. "Portfolia potravin". Výsledkem bude sestavení seznamu vhodných potravin, jejichž "zdravost" je podpořena seriózním vědeckým výzkumem. Následně máte možnost sami postupně zařadit do svého jídelníčku potraviny ze seznamu způsobem, který vám během konzultace vysvětlím a nebo vám mohu od základu jídelníček sestavit. Potom už zbývá jen pravidelně kontrolovat jeho dodržování a přijít se jednou za měsíc až za tři měsíce ukázat, případně změřit, podle toho, jak je váš stav akutní. Portfolio potravin si můžete pochopitelně nechat sestavit i po rozboru jídelníčku. Jedno z druhým se v žádném případě nevylučuje.

Připravil jsem pro vás formulář (formát .pdf), který si můžete vytisknout (mélo by vám z tiskárny vylézt 7 listů, každý na jeden den) a vyplnit. Pokud dodržíte formulářem danou strukturu, je možné samozřejmě použít jakýkoli papír. Případně je možné údaje zapisovat přímo do tabulky formuláře v elektronické podobě.

K otevření formuláře v zapisovatelné podobě (formát .xlsx) je potřeba mít nainstalovaný tabulkový procesor, např. Calc z kancelářského balíku LibreOffice.

Náhled formuláře pro zápis jídelníčku

U množství je možné uvést např. ks, plátek, porce, balení, lžíce apod. Čím však bude množství přesnější (zvážené ingredience), tím bude přesnější i výsledek rozboru. Vhodné je si zvážit věci, které běžně vaříte a jsou cca stejné. Např. jeden knedlík, porci rýže, brambor apod. Důležité je také co nejpřesněji zaznamenat množství tuků (olej, máslo, sádlo apod.), jelikož ty nejvíce hýbou s kaloriemi.

Časy nemusí být přesně na minutu.

Do potravin zapisujte i nápoje.

Alternativní formou může být focení všeho, co sníte. Pokud to budete dělat mobilem (nebo nastavíte na foťáku čas), budou se zároveň s fotkou ukládat i časy konzumace jídel. Pokud budete mít zapnutou GPS, tak i místo :)

CO SE STRESEM?

UDĚLEJTE Z NĚJ SVÉHO PŘÍTELE...

K úspěšnému a dlouhodobému zvládání stresu také přispívá aktivní pobyt v přírodě a pohyb vůbec.

CVIČENÍ PRO KAŽDOU PŘÍLEŽITOST

UKÁZKA JEDNÉ Z MÝCH PRAVIDELNÝCH POHYBOVÝCH AKTIVIT

Nějak přestalo fungovat automatické načítání titulků...pokud se nenačtou, klikněte v dolním černém pruhu na "Subtitles" a pak na "Czech". Pak by to mělo chodit. Pokud jsou na vás titulky moc rychlé, můžete si překlad otevřít celý s automatickým posouváním. Učiníte tak kliknutím na ikonu stránky, která se nachází vedle nápisu amara.

OSOBNÍ TRÉNINKY, KONDIČNÍ PROGRAMY, NORDIC WALKING

NAŠI ZKUŠENÍ SPOLUPRACOVNÍCI VÁS NAUČÍ SPRÁVNĚ PROVĚTRAT VAŠE TĚLO

Kondiční program

"Seznámím se s vaším životním režimem. V závislosti na druhu povolání, vašem volném čase, zájmech, případných zdravotních omezeních atp. společně nalezneme řešení, jak nejen zvýšit vaší kondici, zpevnit tělo, upravit váhu, ale také jak efektivně využít volný čas. Budu vás motivovat, aby výsledek byl trvalý. Poradce v oblasti výživy vyhodnotí vaše dosavadní stravovací návyky, upraví jídelníček a já dohlédnu na to, abyste neztratili motivaci a chuť pro trvalou změnu. Odměnou vám bude nejen krásnější tělo, ale také klidná mysl a dobrá nálada. Nebudete mít již chuť se vrátit do starých kolejí. Pozitivní odezva okolí vás překvapí. Naučím vás cvičit samostatně," říká osobní trenérka HELENA VINAŘOVÁ.

Kondiční cvičení, obrázky veknovních aktivit

Vlivem pravidelného pohybu a úpravy stravovacích návyků vás pod vedením zkušených specialistů naučíme poslouchat své tělo. Někdy zoufale volá: dělej se mnou něco, prožeň mě a jindy, naopak: nech mě odpočinout. Odměnou za snahu bude vaše dobrá kondice, rovnováha těla a mysli, pevnější svaly, menší bříško či zadeček. Výsledek se nemusí dostavit ihned či do měsíce. Neslibujeme zázrak, pomůžeme vám nalézt harmonii. S pomocí našeho kolektivu budete schopni motivovat i ostatní členy rodiny, přátele, kolegy. Můžete se stát úspěšnějším, budete spokojenější sami se sebou, budete klidnější a zdravější.

Helena Vinařová
osobní tréninky, kondiční programy

Helena Vinařová - portrétová fotografie

Jmenuji se Helena Vinařová, narodila jsem se v srpnu v roce 1974 v Plzni. V Plzni také momentálně žiji a pracuji. Vystudovala jsem v Plzni sportovní gymnázium a po škole pokračovala v kariéře všestranné atletky sedmibojařky. Mezi mé největší sportovní úspěchy patří několik zlatých, stříbrných i bronzových medailí na mistrovství ČR v disciplínách skok daleký, 100 m překážek, skok do výšky, sedmiboj a halový pětiboj. 2x jsem se účastnila halového mistrovství Evropy (5. a 6. místo), reprezentovala jsem Českou republiku na Evropských soutěžích družstev v disciplínách sedmiboj a dálka.

Jsem trenérkou atletiky v AKM Viktoria Plzeň a také trenérkou kondice pro několik kategorií cvičení s pomocí vlastní váhy těla zaměřené na:

  • zpevnění středové osy těla,
  • krční a bederní páteř,
  • redukční režim.

Cvičíme nejraději v lese, poblíž Boleveckých rybníků.

Kompletní ceník (Kondiční cvičení, cvičení na doma, individuální trénink a konzultace)

Cena kondičního cvičení popsaného výše je 150 Kč za hodinu. Zvýhodněné balíčky viz kompletní ceník.

KONTAKT

Potřebujete více podrobností? Napište nám!

Bendova 26, 301 00 PLZEŇ

Martin Pausar - konzultace výživa a obchod
Mobil: +420 734 630 756
Telefon: +420 377 267 500
Email: info@pausar.com

Helena Vinařová - osobní trenérka
Mobil: +420 777 260 890
Email: helenavinar@seznam.cz

Jan Pitel - vedoucí DC Finclub Plzeň
Mobil: +420 739 448 666
Telefon: +420 377 267 500
Email: plzen.fin@volny.cz